Opening van het Openluchttheater op 17 mei

Het Openluchttheater is gerenoveerd. Daarmee is een belangrijk project van de Dorpsraad afgerond. De Dorpsraad had het initiatief genomen voor de renovatie van het vervallen openluchttheater en het opknappen van het verwaarloosde terrein. Daar is jaren aan gewerkt. Plannen maken, financiers zoeken, afspraken met omwonenden maken, en uiteindelijk kon begin dit jaar worden gestart met de werkzaamheden. Het resultaat mag er zijn. Op de hoek van de Molenweg en de Esdoornlaan is een prachtig parkje gecreëerd met een fraai podium en ongeveer 80 zitplaatsen voor toeschouwers.

OLT300Vrijdagavond 17 mei zal het theater tijdens een feestelijk programma in gebruik worden gesteld door burgemeester Spekreijse. Bijna alle Gorsselse koren, muziekverenigingen en podiumartiesten zullen dan optreden.

Op deze avond zal de Dorpsraad het theater overdragen aan de Stichting Openluchttheater Gorssel. Het bestuur van deze stichting en veel vrijwilligers staan klaar om het terrein te onderhouden en voorstellingen mogelijk te maken. Er zullen zes voorstellingen per jaar worden gehouden.

Er zijn optredens van onder andere Shantykoor Op Koers, Muziekvereniging Kunstmin, Swing Cooperation, Vocal Group Sparklin, Christelijke Muziekvereniging De Harmonie, Canticum, The Neighbour Sisters, Eppe en Gait, Harmonicaclub de Veldzichttrekkers en de Gorsselse Boerendansers. De avond wordt gepresenteerd door Lady speaker Daan Kien.

Aanvang is 18.30 uur en de toegang is gratis. Gelet op de beperkte capaciteit van het theater is deze avond alleen bedoeld voor inwoners van Gorssel. Komt u lopend of met de fiets? Er is een fietsenstalling aan de Esdoornlaan, bereikbaar vanaf de Hoofdstraat. Er is geen parkeergelegenheid voor auto’s!

Meer informatie op de website van het theater: www.OpenluchttheaterGorssel.nl

Op die website kunt u zich opgeven als ‘Vriend van het Openluchttheater Gorssel’ en de activiteiten van de nieuwe stichting steunen.

Gorssel, 12 mei 2013