Joke Lubberdink: nieuwe zorgcoördinator

En geen onbekende in Gorssel! Tot twee jaar geleden runde zij samen met haar collega een goed lopende fysiotherapie praktijk in de Oldenhof. Ze heeft altijd veel vrijwilligerswerk gedaan en kent al veel mensen in Gorssel. Joke zet zich graag in voor anderen en is fervent tuinierster. Golf is haar sport en sinds kort kunt u haar tegenkomen op de duofiets met mensen van de Borkel.

De zorgcoördinator is laagdrempelig, bezoekt ouderen en schakelt hulp in of sluit zaken kort met vrijwilligers van bestaande activiteiten en werkt met andere instanties samen, zoals Stichting Welzijn Lochem.

Voor wat voor zaken kunt u bij haar terecht? Wanneer u bijvoorbeeld behoefte heeft aan contact, eenzaam bent, (wat veelvuldig voorkomt in deze coronatijd), of wanneer u het spoor bijster bent in het soms complexe zorglandschap. Ook wordt u van harte uitgenodigd om met een leuk initiatief bij haar te komen, bijvoorbeeld wanneer u iets wilt organiseren voor een specifieke groep. Zo is er al een groep vrijwilligers aan de slag met Gorssel Bloeit. Zij gaan gezamenlijk aan de slag om Gorssel te verfraaien met mooi gevulde bloembakken.De coördinator werkt samen met de Dorpsraad en wordt gesubsidieerd door de Gemeente Lochem. Mede dankzij subsidie van het Oranjefonds is er ook financiering voor de projecten.

j.lubberdink@planet.nl

06-10 00 40 84