Dorpsraad helpt: zomerkamp Pasmanmanege krijgt steun

Bericht van de voorzitter van de Pasmanmanege: Bij ons op de manege is het een veilige haven voor iedereen met een lichamelijke en/of geestelijke beperking. Wij zorgen ervoor dat iedereen gelijk wordt behandeld en dat iedereen even kan vergeten dat er beperkingen zijn. nnVoor een groot aantal ruiters is de tijd dat zij op de manege mogen zijn het enige uitje in de week en bovendien kunnen zij hun dagelijkse struggles bij ons even vergeten. Er worden mooie vriendschappen gesloten en iedereen wordt serieus genomen. Een grote groep van onze jongste ruiters komt uit Gorssel, hele vriendengroepen van de Vullerschool komen iedere week naar ons toe. Ook een aantal ruiters met een (lichte) beperking uit Gorssel zijn iedere week bij ons. Een kleiner aantal volwassenen uit Gorssel is bij ons als vaste vrijwiller een dag(deel) per week aanwezig. Het is erg leuk om hen hier in het dorp tegen te komen en te zien en horen hoe enthousiast en blij ze worden van hun tijd op onze manege. Vooral voor de ruiters met beperking is het fantastisch dat ze in hun eigen dorp vriendschappen kunnen sluiten via onze manege. U zult begrijpen dat onze (tijdelijke) sluiting door de Corona-maatregelen voor veel onrust, onbegrip en verdriet heeft gezorgd bij onze ruiters. Wij hebben met iedereen zoveel mogelijk contact gehouden en daarnaast foto’s, filmpjes en brieven gestuurd om het leed voor hen wat te verzachten. We zijn zelfs met de trailer en onze rustigste pony naar een aantal instellingen geweest waar groepen ruiters wonen die niet van het terrein mochten. Voor al onze ruiters organiseren wij in de zomervakantie een zomerkamp. Voor sommigen is dit de enige vakantie die ze hebben. Tijdens het kamp organiseren wij allerlei activiteiten op maar ook met onze paarden. Het is geweldig om te zien hoe onze ruiters hiervan genieten! Buitenritjes in het bos, spelletjes en speurtochten op het paard maar ook knutselen, relaxen, wandelen en vooral veel lachen en ontspannen voor iedereen. Wij zijn daarom erg blij dat de maatregelen dusdanig zijn versoepeld dat we ruiters mogen gaan uitnodigen voor het kamp. Het wordt een ingewikkelde organisatie maar we gaan ervoor! We kunnen door de corona-maatregelen dit jaar geen overnachtingen aanbieden. Iedereen die mee wil/mag kan zich per dag opgeven. Wij zorgen er dan voor dat het een verantwoorde en gebalanceerde groep wordt. Onze enthousiaste groep vrijwilligers, grotendeels (jong)volwassenen gaat ook mee voor de begeleiding. Omdat het aantal ruiters dat dit jaar mee kan/mag beperkt is zijn de kosten hoger dan de inkomsten. We willen het kamp heel graag door laten gaan, het is zo belangrijk voor onze ruiters (en daardoor ook voor ons!) De éénmalige schenking van de Dorpsraad Gorssel brengt ons weer een stapje dichterbij.

We hebben nog €1.000,- nodig. U kunt uw gift overmaken naar: NL 14 INGB 000 21 440 50nt.n.v.: Stichting Paardrijden Gehandicapten o.v.v. Zomerkamp.

Namens het bestuur, het instructieteam en alle ruiters van de Pasmanmanege,

dankbare groeten, Ingrid van Dijk, voorzitter Pasmanmanege