Vaste Prik Gorssel voorbeeld voor Harwich?

Als je vrijwilliger bent bij Vaste Prik Gorssel dan kan het niet anders dan dat je overal waar je rijdt, fietst of loopt naar zwerfafval kijkt in de buitenomgeving. Zo ook tijdens mijn vakantie in Engeland. Het viel op dat er weinig sigarettenpeuken lagen in de openbare ruimte, maar langs de autoweg naar Harwich leek het letterlijk wel een vuilnisbelt. Jammer dat ik er geen foto van heb kunnen maken. Er is daar zoals het er uitziet geen Vaste Prik groep, wij willen Harwich Town Council best adviseren over hoe een vrijwilligersgroep voor zwerfvuilinzameling te organiseren!

Komende zaterdag 24 augustus 2024 gaat Vaste Prik in ieder geval weer aan de slag om zwerfvuil in en rond Gorssel op te ruimten.

Namens de groep: Irma Krommenhoek

Iedere 4e zaterdag van de maand verzamelen we ons om 9.45 uur voor lunch- en tearoom Zo en Nu aan de Hoofdstraat in Gorssel. Hier drinken we met elkaar een kop koffie of thee met een stuk eigengebakken cake en daarna delen we de prikstokken, vuilniszakken en ringen uit. Verder verdelen we de looproutes. Aan het eind van de ochtend brengen we het afval en de prikstok ed. naar ons verzamelpunt waar Circulus Berkel het afval komt ophalen.

Iedereen kan afval verzamelen. Wil je meewerken maar lukt de 4e zaterdag niet, neem gerust contact met ons op (bv. via Gorssel.nl), dan kijken we samen of we iets anders kunnen organiseren.