VastePrik vrijwilliger bezorgt postpakket

Soms maak je bijzondere dingen mee tijdens het zwerfafval inzamelen. Zo kwamen twee vrijwilligers die langs de N348 liepen een postpakketje tegen in het gras langs de weg. Wat is hier gebeurd, want even verderop lag ook de brievenbus? In ieder geval kon het pakketje met inhoud bezorgd worden bij hun ‘nieuwe’ eigenaar. Iedere keer als je met een prikstok zwerfvuil opruimt kom je wel bijzondere vondsten tegen, van liefdesbriefjes tot in dit geval een postpakketje.

Iedere 4e zaterdag van de maand verzamelen we ons om 9.45 uur voor lunch- en tearoom Zo en Nu aan de Hoofdstraat in Gorssel. Hier drinken we met elkaar een kop koffie of thee met een stuk eigengebakken cake en daarna delen we de prikstokken, vuilniszakken en ringen uit. Verder verdelen we de looproutes. Aan het eind van de ochtend brengen we het afval en de prikstok ed. naar ons verzamelpunt waar Circulus Berkel het afval komt ophalen.

Iedereen kan afval verzamelen. Wil je meewerken maar lukt de 4e zaterdag niet, neem gerust contact met ons op dan kijken we samen of we iets anders kunnen organiseren.

Tot zaterdag namens alle vrijwilligers,

Irma Krommenhoek:

i.krommenhoek@vellerhoff.nl